Recent Post

Wednesday, October 12, 2016

Dr M: Majoriti rakyat hargai apa yang saya lakukan sebagai PM


Anda Mahu Berkongsi Berita Ini?

EKSKLUSIF Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad - bagi kebanyakan orang - sama ada anda membencinya atau menyayanginya.

Mereka yang membenci Mahathir menuduhnya menggunakan 22 tahun beliau memegang jawatan itu untuk memperkayakan dirinya, keluarganya dan kroninya, dan menyebabkan negara berdepan dengan masalah-masalah yang dihadapi hari ini, termasuk genggaman kuasa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Bagaimanapun, Mahathir percaya majoriti rakyat menerimanya dengan baik.

"Saya rasa, walaupun saya - mungkin pada sesetengah orang - telah melakukan sesuatu yang salah, tetapi di mata majoriti rakyat, saya fikir mereka menghargai apa yang telah berlaku kepada mereka," katanya dalam satu wawancara eksklusif dengan Malaysiakini.

Beliau mengakui terdapat beberapa dasar yang tidak baik semasa beliau menjadi ketua kerajaan, tetapi beliau menegaskan bahawa ini tidak menghalang pertumbuhan negara.

"Ada rasuah, sebagai contoh, tetapi tidak sampai ke tahap di mana ia menyekat pembangunan negara ini.

"Orang beritahu saya bahawa mereka mendapat manfaat, mereka masih berkata 'terima kasih' kepada saya.

"Negara ini berkembang lebih cepat semasa pentadbiran saya berbanding sebelumnya, dan itu adalah kerana beberapa dasar yang baik dilaksanakan," kata Mahathir.

Secara bergurau beliau berkata, ada orang yang bertanya kepadanya: "Hey, kenapa berundur cepat sangat."

[Baca berita penuh] 




Smiley :)
:D
:)
:[
;)
:D
:O
(6)
(A)
:'(
:|
:o)
8)
(K)
(M)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Berita Harian

Malaysia Kini

Mypotnews Links

Submit ExpressFree Webmaster Tools
Ping search engines.

Contact Form

Name

Email *

Message *